Rekomenderingtime!!!:D








Idag tänkte jag rekomendera om 3 böcker som är mina absoluta favoriter någonsin,böckerna är skriva av Eva Susso.
Jag är en person som älskaaar att läsa och jag har läst många böcker men det här är/kommer nog alltid att vara mina favoritböcker! ♥
Jag tycker också om twilight böckerna men sånna här böcker tycker jag också väldigt mycket om!


Böckerna handlar om tre tjejor som är bästavänner och om deras vardag i staden Bjällby. Man får b.l.a läsa om deras vänskap och andra personer i deras skola,killar och mode osv....
Som ni ser så finns det tre böcker och varje bok handlar om en av tjejorna. Man får alltså en inblick av varje tjejs liv och synpunkter osv:D I love them ♥

Den första boken i serien heter "Jag såg honom först" och den handlar om den sportiga tjejen Diana som älskar att springa. Diana älskar blått och hon har MVG i alla ämnen i skolan. Hon bor i ett radhus med sin mamma,pappa och sin lillasyster Rut.

På baksidan står det såhär:
Jag såg honom först! Edgar Flemming,alltså.
Det var ingen snack om saken. Han var SÅ snygg! Men Maja och Anisa ville också ha honom...Fan också.
-Diana

Andra boken handlar om den bortskämda och envisa tjejen Anisa som älskar mode och hon syr sina egna kläder.
Anisa är adopterad från Brasil och hon bor i ett stort fint hus i villaområdet i Bjällby med sina gamla föräldrar som skämmer bort henne otroligt mycket.
Boken heter "vem bryr sig".


På baksidan står det såhär:
Hugo är kär i mig,det vet jag. Och jag kollar efter honom i smyg. Inte ens Diana och Maja vet hur jag känner. Jag är inte kär eller så. Absolut inte. Ändå blir jag knäsvag när han ler... Shit vad skumt.

-Anisa

Den tredje och sista boken handlar om den lite blyga och känslosamma tjejen Maja som älskar rosa. Hon bor också i ett radhus med sina föräldrar och sina två finniga tvillingbröder Jesper och Johan som hon tycker är jobbiga. 
Boken heter "Bara vänner,typ"
 

På baksidan står det såhär:
Kelly är min kille och jag älskar honom. Det gör jag. Men vi bråkar hela tiden. Vi gör slut,blir ihop,gör slut och blir ihop igen. Kanske är det bättre att vi gör slut¨på riktigt och blir typ vänner istället? Allt är så sjukt krångligt.

-Maja

Sorry för så mycket text hörrni,haha! Men ni kanske fattar att jag försöker få er att läsa dem! Ni kommer att fastna direkt om ni gillar sånna här typer av böcker! Spring till närmsta bokhandel och köp isånnafall.

Har ni läst dem här böckerna eller tänker ni köpa dem?


-
Emilie ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0