Söndag! Och det betyder...

REKOMENDERING!

Nu kommer det en rekomendering efterom att det är söndag:)
Vad tycker ni om det föressten? Funkar det bra?

De produkterna jag ska prata om nu tycker jag är helt underbara ♥ ♥ ♥
Jag kan börja med att säga att de här produkterna passar mitt hår väldigt bra och att jag inte kan lova er att ni kommer att älska de lika mycket. Men ge de en chans!

Jag har fyra utav produkterna från märket "scandinavian formula" men jag tänker bara säga min personliga mening om tre eftersom att jag inte har testat den fjärde.Jag tänker också skriva vad som står på baksidan av de.

Alla proukterna kostade ungefär 65-69 kronor om jag inte minns helt fel. Och de finns att kröpa på b.l.a Kicks,Ica och Åhlens.
Här är de jag har:

Från vänster: Frisyr-spray,värme-spray,lock-gélé och glansdroppar.

Det här har jag hittat när jag har googlat de:
Scandinavian Formula är en serie hårvårdsprodukter som verkligen håller vad de lovar. De olika produkterna är speciellt framtagna för att behandla önskemål som att skydda, styla och ge håret härlig glans.


Frisyrsprayen:
Såhär står det på baksidan:

FRISYR-SPRAY som är uppbyggd att fungera som ”lager på lager”. Ett lager ger rätt stadga, två lager ger supergrepp, tre lager blir som cement.

Användning: Skaka burken och spraya över frisyren från ca 20 - 30 cm.


Värmesprayen:

Baksidan:
Denna produkt hjälper till att skydda ditt hår mot värmeskador orsakade av sol, fön-, lock- eller plattång. Värme-Spray innehåller skyddande ämnen som aktiveras vid värme av olika slag. Du förkortar torktiden, skyddar håret mot slitage och får tillbaka glansen i ditt hår.

Spraya i handdukstorrt hår, föna/torka och styla håret. Spraya i torrt hår om du bara vill skydda håret mot solens värme.

Min mening: Jag älskar den här produkten och jag har använt mig av den när jag har plattat eller lockat håret eller liknande och det ända jag kan komma på som jag inte gillar vid den är att det tar lite lång tid innan den torkar. Jag har testat några olika värme-sprayar men den här vinner lätt! Det känns verkligen som om håret inte slits ett dugg med den här och den luktar dessutom gott!


Lock-gélén:
Baksidan:
Lock-gélé skapar späntsiga lockar som håller formen länge. Utmärkt för naturligt vågigt,lockigt eller permanent hår.
Innehåller fuktighetsgivare som ger glans och näring. Ta lock-gélé i handukstorrt hår och krama fram lockar eller vågor. Låt självtorka eller använd trattfön.
En lock-gélé som håller vad den lovar.
Min mening:
Det här är min absoluta favorit och jag kan inte beskriva hur  mycket jag älskar den! Jag säger bara en sak: Spring till närmsta affär och köp om ni har lockar eller självfall!!!!
Jag brukar ta jätteliten klikk av denna i håret när det är fuktigt och sedan kramar jag inn det i håret om ni fattar vad jag menar?
När den sedan har torkat så blir lockarna mer framhävda och så mycket finare!
Ta bara inte för mycket för då kan det lätt bli klibbigt och det vill man ju kanske inte,hehe..

Sist men inte minst glansdropparna:
Baksidan:
Glansdroppar gör håret glänsande blankt,reparerar kluvna hårtoppar och skyddar mot sol.
Gnugga in 2-5 droppar i handflatorna,stryk ut jämnt och försiktigt i hela håret.
Glansdroppar som håller vad de lovar.

Min mening:
Jag har inte märkt jättestor skillnad efter jag började använde mig av den här och jag tycker inte att mitt hår blir glänsande av den men jag tycker att mina hårtoppar definitvt verkar bli mindre slitna av den.

Jag brukar ta ca 2 droppar i fuktigt hår i handlatan och fokusera i topparna och längderna. Jag tar flera droppar om jag tycker att det behövs. Men ta heller inte för mycket utav den här för då kan håret lätt se fett ut.


Puh,det här inlägget tog lång tid att skriva så jag hoppas att ni uppskattade det!
Nu ska jag hoppa inn i duchen och sedan ska jag kila ut och träffa Sara♥

Puss!
-Emilie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0