Kony 2012

Den här filmen är gjord av Invisible Children för att göra Joseph Kony känd så att han kan bli arresterad.
Joseph Kony är en mann som är ledare för gruppen LRA, det är en grupp som har kidnappad över 30.000 barn från deras familjer i Uganda och gjort om killarna till soldater och tjejorna till sexslavar. Kony har inte hittats än och han håller fortfarande på med detta och han gömmer sig någonstans i djungeln. 

För att Kony ska bli arresterad så behöver dem våran hjälp och vi kan hjälpa till genom att sprida denna video på nätet.
Titta på videon och sedan publicerar du den på facebook osv så att han kan bli arresterad så att barnen kommer hem till sina familjer igen.


Det finns inga ord för det här. Det här är så otroligt hemskt.
Jag förstår mig inte på dem människorna som kan kidnappa oskyldiga barn och förstöra deras liv. Jag förstår inte.
Jag har inga ord.
Fortsätt att kämpa alla barn i Uganda,vi ska klara det här ♥
-Emilie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0