Rekomendering:Borsta tänderna med bikarbonat.

Hejsann hoppsan! ♥

Känner ni igen namnet bikarbonat eller den här förpackningen?
(Det finns att köpa i vanliga matbutikker vid kryddhyllorna under hundralappen.)


Det är ett vitt pulver som man använder sig av i matlagning som b.l.a jäsmedel.
Men man kan också använda det till att borsta tänderna och få sådär vita tänder som de har på reklamerna. Vill ni veta hur så fortsätt att läsa:


1. Häll rätt mycket bikarbonat på tandborsten. (Tandborsten ska inte vara drängt med bikarbonat men det ska heller inte vara för lite,helt enkelt mittimellan,haha!) Annars kan man ta litegrann och sen borsta flera gånger.
 
2. Häll lite vatten på tandborsten så att det inte blir för torrt.

3.Sedan börjar du borsta tänderna. För att få bäst resultat så borde du borsta hårt och snabbt. 

4. Voilà! Nu har du kritvita tänder och du har blivit av med mer bakterier än vad du brukar bli av med när du borstar tänderna med tandkräm.

PS: Bikarbonat smakar väldigt salt men spotta bara ordentligt och skölj munnen efteråt så går det bra! :D
PPS:Man kan borsta så många gånger i veckan som man vill:)



-Emilie ♥


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Jag googlade och hittade detta :) jag borstade tänderna med bikarbonat i 2 minuter och mitt tandkött började blöda på 3 ställen. Whatever, det jag undrar är vad jag ska göra för mina tändernser exakt lika gula ut som före, det blev ingen skillnad ;/

Postat av: Julia

Hej! Jag googlade och hittade detta :) jag borstade tänderna med bikarbonat i 2 minuter och mitt tandkött började blöda på 3 ställen. Whatever, det jag undrar är vad jag ska göra för mina tändernser exakt lika gula ut som före, det blev ingen skillnad ;/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0