Rekomendering:Ricinolja

(Det här inlägget skulle publicerats i söndags men jag kunde inte göra det utan en dator så det får bli nu istället)
REKOMENDERING-TIME ALLIHOPA!!!!!!!

Kommer ni ihåg när jag skrev ett inlägg om att jag skulle testa ut en produkt som mamma hade köpt till mig från apoteket för ungefär en månad sedan om hette ricinolja? Då skrev jag att jag skulle skriva vad jag tyckte om den efter en månad så nu ska jag skriva om den :)

Jag har nu användt den i en månad och jag tycker att den har funkat superbra på mig! Jag märker att mitt hår har växt en bit och det krävs väldigt lite jobb för att applicera det i håret. Fantastiskt! ♥

Flaskan ser ut såhär och den kostade ca 70 kronor på Apoteket(Den fins säkert på andra ställen också.)  
Jag tror att du hittar den bakom kassan;)

Såhär långt var mitt hår innan jag började använda mig av ricinolja:

Såhär ser det ut just nu:


Visst har det växt en rätt bra bit? WIHOOOOO! Det är ren lycka att mitt hår har blivit så mycket längre på en månad ♥
Jag sparar ju till långt hår igen så det här går min väg :) :) :)
Om ett år kommer jag att vara Rapunzel,hahah^^

Jag hittade en jättebra video där en tjej berättar hur hon gör med ricinoljan osv... : http://www.videofy.me/mthorneus/298972

Men såhär gör jag:
1. Jag börjar med att borsta håret så att det blir lättare att ta i oljan.
2. jag häller ut lite ricinolja i handlaftan och snurrar litegrann så att det blir jämnt i fingertopparna.  
3. Sedan tar jag i oljan jämnt i hela hårbotten och i topparna. Det gör jag ungefär 3 gånger.
4. När jag har haft i oljan i håret så är jag nogrann med att tvätta händerna. ( Det är inte bra att få det på andra ställen)
5. Jag låter oljan sitta kvar i 25 min.
6. Sedan kliver jag i duchen och då blrjar jag med att skölja håret och sedan schamponerar jag håret 2 gånger och sist tar jag balsam. När jag gör det på det sättet får jag alltid ut oljan.


Om ni känner att ni vill ha längre hår så tycker jag absolut att du ska springa till apoteket och köpa en flaska och ge den en chans! Det är absolut värt det!!! I love it ♥


Om ni har flera frågor om oljan så släng in en kommentar till mig så svarar jag :)
OBS: Drick inte oljan! Om ni gör det så kommer ni att hänga på toaletten i flera timmar,haha.

Natti natt allihopa ♥
-Emilie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0