Rekomendering/tips hur man får finfina naglar!

Idag är det söndag. Det betyder ju att jag tänker skriva ett rekomenderingsinlägg.
Vart man kan köpa produkterna finns i slutet av inlägget:)
Hope you like it! ♥



1. Det jag självklart alltid brukar börja med att göra är att ta bort mitt gamla nagelack och jag använder mig av en underbar burk som gör allting myckeeet lättare! Här är länken till inlägget där jag skrev om den:
http://emilieochsara.blogg.se/2012/march/rekomenderingsupersnabb-nagelacksbortagning.html#comment

2. Det andra jag brukar göra efter jag har tagit bort mitt nagelack är att hälla upp varmt vatten i en skål.
Sedan brukar jag ha fingrarna där i tills jag känner att mina naglar har blivit lite mjukare. Det gör jag för att naglarna inte ska skadas lika mycket som när dem är hårda. Att man får sprickor osv...

3. Sedan klippar jag mina naglar med en nagelknippsare till den längden jag tycker är fin och det som behövs.

4. Efter det brukar jag använda mig av en 6 stegs fil som jag älskaaar! Den köpte jag faktiskt i Polen men det finns liknanade i Sverige också;)
Den här filen är superbra för att det fins 6 olika steg. Från 1-3 är det filar som man tar på kanten av nageln för att fila ned den.
4-6 använder man på ytan av nageln. Nummer 4 är lite grövre så det gör att den tar bort bucklor och jämnar ut nageln osv. Nummer 5 gör också det men det gör också att nageln blir lite glänsig och det kan göra att det ser ut som genomskinligt nagelack om man går över flera gånger. Nummer 6 gör mest att nageln blir glänsig. I LOVE IT! ♥



5. Det jag sedan gör är att använda mig av en nagelbandskräm som kommer från LUSH och heter "lemony flutter".
Den använder jag för att reparera mina torra nagelband.
Jag brukar ta en liten gnutta av denna och ta på varje nagelband och sedan massera ut den över hela nageln. 
REKOMENDERAS VERKLIGEN!



6. Det jag brukar göra efteråt som jag glömde fotta är att använda mig av ett baslak från depend innan jag applicerar det vanliga lacket. Den använder jag också efteråt.

7. Måla,måla,måla....




Vart kan man köpa produketerna?
♥ Nagelacksborttagningen finns att köpa på b.l.a Lindex och Åhléns för 69 kronor.

♥ Flerstegsfilen köpte jag i Polen så om ni vill ha exakt likadan så får ni väl flyga dit,haha! Skämta bara,det finns många som funkar på samma sätt och jag hittade en på lindex hemsida som har fyra steg.
LÄNK: http://www.lindex.com/se/dam/accessoarer/kosmetiktillbehoer/5827368/Nagelfil/?styleId=11170409

♥ Nagelbandskrämen finns att köpa här:http://www.lush.se/shop/product/product/path/209_213/id/177/kropp-hand-lemony-flutter. Den kostar 99 kronor men det är den värd! Den håller superlänge och den är galet bra!

Den finns också att köpa på LUSH-affärer. I Stockholm finns LUSH affärererna på Vasagatan 1, Götgatan 26 och Kungsgatan 15.

♥ Baslacket från Depend har jag sett på Lindex,H&M och Kicks.

Hoppas ni gillade inlägget!
Kram på er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0